About us
We are a group of young professionals from all around the world (Italy, China, Malaysia, Germany, Russia, Korea and Australia) undertaking a Masters in Arts Management at IED.
Lose Your labels is our final project and it is a theme which is highly relevant to us - we all have very different backgrounds and points of view, so the way we see ourselves and each other varies dramatically.
Most of us are in a transitional period of our lives, far from home, and our notions of self are in flux.
Our motivation is to provide a space for artists to challenge notions of self-identity - it's a curatorial theme which we believe has merit, as it has the potential to encourage personal growth and foster greater understanding.
As well as offering artists the chance to work with a group of emerging and international arts managers, artists will be promoted amongst our international network both before and after the event.
Siamo un gruppo di giovani professionisti, provenienti da diverse parti del mondo
(Italia, Cina, Malesia, Germania, Russia, Korea, Australia),
e stiamo frequentando un il Master in Arts Management presso lo IED Istituto Europeo di Design di Roma.
Lose Your Labels è il progetto con il quale termineremo il nostro percorso di studi e la tematica che stiamo proponendo riflette perfettamente chi siamo: giovani che provengono da realtà molto diverse tra loro, con diverse formazioni ed esperienze lavorative, ognuno con il proprio modo di guardare alle cose e al mondo.
La maggior parte di noi si trova in un periodo di transizione, lontano dai propri luoghi di appartenenza, dalle proprie radici, e la concezione che ognuno di noi ha di sè varia profondamente ed è in continuo mutamento.
Quello che ci anima nella realizzazione di questo progetto è l’idea di creare uno spazio in cui gli artisti possano indagare, sperimentare e condividere il concetto di identità e di identificazione personale insieme con il pubblico, che verrà reso partecipe nello sviluppo e nella comprensione di un argomento che incoraggi sia una crescita personale che la comprensione delle dinamiche in cui la società di oggi sembra essere intrappolata.
German, American, Traveler, Chaotic, Emotional, Art historian
Clumsy, Thoughtful, Artistic, Adventurous, Russian
Malaysian, Hardworker, Traveler, Food lover, Business Woman
Artistic, Freedom, Creative
Double Trouble, Creative, Crazy
INFJ, Dreamer, Korean, Introverted
Lazy, Perfectionict, Eclectic, Un-conventional Vegan, Drawback, Optimist, Pessimist, Clumsy
Dreamer, Philosopher, Smiling, Blonde
Globetrotter, Cahotic, Chocolate addicted
Masters of
Art Management 2015/2016